FAQ

WYCIECZKA SZKOLNA – NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

REZERWACJA WYCIECZKI - Z JAKIM WYPRZEDZENIEM?

Im więcej czasu na organizacje wycieczki, tym lepiej – możemy wówczas wybrać dla grupy najlepsze atrakcje, miejsca noclegowe i dogodny dla grupy termin.Najlepiej organizować wycieczkę z wyprzedzeniem co najmniej 2-miesięcznym.

W JAKI SPOSÓB ZAREZERWOWAĆ WYCIECZKĘ?

Podczas poszukiwania oferty można skorzystać z naszych gotowych propozycji miejsc. Po określeniu rejonu wycieczki i uzgodnieniu programu (ilość dni, atrakcje) przedstawiamy skonkretyzowany program wycieczki. W przypadku akceptacji propozycji programowej zostanie podpisana umowa, do której potrzebne będą takie dane jak: imię i nazwisko osoby podpisującej umowe w imieniu szkoły, adres szkoły, liczba dzieci oraz opiekunów, termin wyjazdu (wcześniej ustalony). Podane dane należy wysłać na adres mailowy: biuro@tomaltour.pl. Po tym biuro przesyła Państwu umowę do akceptacji wraz z załącznikami. Podpisanie umowy jest jednoznaczne z rezerwacją.

JAK DŁUGO TRWA PROCES REZERWACJI WYCIECZKI?

Proces rezerwacji to czas ustalania terminu, atrakcji, ceny wycieczki. Oferta biura zostaje przedstawiona najczęściej w ciągu 7 dni. Po tym terminie i akceptacji programu wystarczy tylko podpisać umowę.

KIEDY I W JAKIEJ WYSOKOŚCI NALEŻY WPŁACIĆ ZALICZKĘ?

Zaliczkę należy wpłacić w ciągu 7 dni od podpisania umowy. Wysokość zaliczki to zazwyczaj 35-40% całkowitej kwoty wynikającej z umowy? Pozostałą kwotę należy wpłacić 10 dni przed wycieczką.

KTO MOŻE PODPISAĆ UMOWĘ?

Umowę może podpisać osoba będąca przedstawicielem szkoły (np. nauczyciel) lub rodzic z Rady Rodziców, który ma upoważnienie od szkoły na podpisanie umowy.

W JAKI SPOSÓB DOKONYWANA JEST PŁATNOŚĆ?

Płatności można dokonać gotówką w biurze lub przelewem na numer konta podany w umowie.

CZY BILETY DO ATRAKCJI SĄ WLICZONE W CENĘ WYCIECZKI?

Zwykle w umowie rozdzielamy ceny biletów do atrakcji od pozostałych kosztów. Bilety są kupowane na miejscu. Istnieje jednakże możliwość ujęcia cen biletów do atrakcji w sumarycznej kwocie wycieczki. Wówczas Kierownik grupy lub pilot otrzymają w dokumentacji wycieczki wszystkie wykupione bilety wstępu. W przypadku odgórnej rezerwacji i wykupienia biletów do atrakcji biuro nie ponosi odpowiedzialności za niewykorzystanie zakupionych biletów.

CO JEST ZWARTE W CENIE WYCIECZKI?

W cenę wycieczek krajowych jednodniowych wliczony jest przejazd autokarem, ubezpieczenie, opcjonalnie bilety wstępu do zwiedzanych atrakcji, opieka pilota na trasie wycieczki (opcjonalnie) oraz ewentualne usługi lokalnych przewodników. W przypadku wycieczek kilkudniowych w cenę wliczony jest również nocleg oraz wyżywienie w formie śniadań, obiadu, kolacji lub śniadań i obiadokolacji.

CZY OPIEKUNOWIE PŁACĄ ZA WYCIECZKĘ?

Nie. Wycieczka dla opiekunów jest w pełni bezpłatna.

CZY CENA MOŻE ULEC ZMIANIE PO PODPISANIU UMOWY?

Ceny uwzględnione w umowie zasadniczo nie ulegają zmianie. Ewentualne zmiany mogą nastąpić w dwóch przypadkach:

1. W sytuacji, kiedy od czasu podpisania umowy do momentu jej realizacji wzrosną tzw. koszty stałe niezależne od organizatora (cena paliwa, podatku),

2. W sytuacji zmniejszenia się ilości uczestników i konieczności “podzielenia" kosztów stałych na mniejszą liczbę osób.

CZY OTRZYMAM FAKTURĘ?

Oczywiście. Zawsze po skończonej wycieczce wystawiamy fakturę VAT marżę na dane, które widnieją na umowie. Kwota na fakturze jest tożsama z kwotą na umowie.

CO SIĘ STANIE GDY KTOŚ Z UCZESTNIKÓW ZREZYGNUJE W OSTATNIEJ CHWILI?

Na początku warto sprawdzić, czy ktoś nie zechce pojechać na wycieczkę zamiast osoby rezygnującej. Jeżeli uda się znaleźć chętną/chętnego, wystarczy zgłosić do biura zmianę danych uczestnika, jest to możliwe nawet w dniu wyjazdu. Jeśli zastępstwo się nie znajdzie, zwrócimy część wpłaty, po odliczeniu kosztów stałych dokonanych do momentu rezygnacji.

CZY MOŻNA UBEZPIECZYĆ SIĘ OD KOSZTÓW REZYGNACJI?

Mogą Państwo uzyskać zwrot 100% wpłaconych środków w przypadku rezygnacji z powodów losowych (np. choroba), wykupując  ubezpieczenie kosztów rezygnacji z wycieczki bezpośrednio w firmie T.U.EUROPA lub “TUTAJ"

JAKA MOŻE BYĆ MINIMALNA LUB MAKSYMALNA LICZBA UCZESTNIKÓW?

Nie ma minimalnej liczby uczestników, trzeba jednak brać pod uwagę, że ilość uczestników ma znaczący wpływ na cenę wycieczki z uwagi na istniejące koszty stałe niezależne od ilości uczestników. Im więcej uczestników, tym niższą cenę możemy zwykle zaproponować.

Nie ma też maksymalnej liczby uczestników. Przy ustalaniu liczby uczestników prosimy brać pod uwagę, że standardowe autokary mieszczą 48 lub 56 pasażerów. W przypadku większej liczby osób cena może wzrosnąć z uwagi na konieczność rezerwacji autokaru dwupiętrowego lub dwóch mniejszych. 

LISTA UCZESTNIKÓW - JAK POWINNA WYGLĄDAĆ I KIEDY NALEŻY DOSTARCZYĆ?

Lista uczestników jest niezbędna i musi być przesłana pocztą elektroniczną na nasz adres mailowy najpóźniej 5 dni roboczych przed rozpoczęciem wycieczki. Lista nie może być przesłana faksem ani dostarczona w formie papierowej. Wzór listy dostępny w zakładce “O NAS/DOKUMENTY".

WAŻNE – (w przypadku wycieczki do MIEJSCA PAMIĘCI MUEZUM AUSCHWITZ-BIRKENAU lista uczestników potrzebna jest w momencie rezerwacji wycieczki, z uwagi na system rezerwacji biletów, które sa imienne i należy opłacić w ciągu 3 dni od rezerwacji).

CZY PILOT MOŻE PEŁNIĆ FUNKCJĘ KIEROWNIKA?

Nie. Zgodnie z Rozporządzeniem MEN dyrektor szkoły wyznacza kierownika wycieczki spośród pracowników pedagogicznych szkoły. Oznacza to, że nie jest możliwe sprawowanie tej funkcji przez osobę “z zewnątrz”, taką jak pilot czy przewodnik.
Należy przy tym dodać, że dyrektor może wyrazić zgodę na łączenie funkcji kierownika i opiekuna wycieczki (§ 12. wyżej wymienionego rozporządzenia).

JAK ZAMÓWIC WYCIECZKĘ - KROK PO KROKU?

1. W zakładce “DLA SZKÓŁ" zapoznaj się z naszymi propozycjami miejsc i atrakcji dla wycieczek szkolnych.

2a. Po wybraniu jednej z naszych propozycji złóż zamówienie oferty na wycieczkę poprzez Nasza stronę internetową. Wypełnij formularz “PROŚBA O PRZYGOTOWANIE OFERTY" . Formularz znajdziesz w zakładce “KONTAKT".

2b. Jeśli masz własny plan na wycieczkę, której nie ma wypełnij znajdujący się w zakładce “KONTAKT" formularz “MÓJ POMYSŁ NA WYCIECZKĘ" 

3. Po wypełnieniu formularza kliknij “WYŚLIJ".

4.Oferta zostanie przesłana na podany w formularzu adres e-mail. Na zapytania odpowiadamy zgodnie z kolejnością zgłoszeń i czas oczekiwania na ofertę wynosi około 7 dni roboczych. W szczególnych przypadkach czas oczekiwania może ulec wydłużeniu (w takich sytuacjach otrzymasz odpowiednią informację mailową).

5. Po otrzymaniu oferty i ustaleniu ostatecznej wersji wycieczki (w przypadku ewentualnych zmian) otrzymasz umowę, którą podpisaną należy dostarczyć do biura organizatora wycieczki. W przypadku szkół w Łodzi istnieje możliwość po uprzednim umówieniu się dokonać formalności podpisania umowy w siedzibie szkoły.

6. Po podpisaniu umowy 5 dni przed terminem wycieczki należy dostarczyć do organizatora listę uczestników – kierownik, opiekunowie i uczniowie zgodnie z listą dostępną “TUTAJ" lub w zakładce “O NAS/DOKUMENTY". Dane te będą potrzebne do ubezpieczenia uczestników wycieczki. (w przypadku wycieczki do MIEJSCA PAMIĘCI MUEZUM AUSCHWITZ-BIRKENAU lista uczestników potrzebna jest w momencie rezerwacji wycieczki, z uwagi na system rezerwacji biletów, które sa imienne i należy opłacić w ciągu 3 dni od rezerwacji).

7. Ciesz się wycieczką:)